חולמים לשבור את הרשת עם קליפ של מעל מיליון צפיות?
הפקה של וידאו קליפ מושך ומעניין דורשת מחשבה רבה לפני יציאה לצילומים. הקליפ צריך לאפיין בצורה הטובה ביותר את האמן שמבצע אותו ולהתאים גם לאופי הקהל. כך גדל הסיכוי שהצופים ימשכו לצפות בקליפ, ירשמו לערוץ ואף ישתפו אותו ברשתות החברתיות.
בעולם בו היוטיוב שולט והרבה אמנים התחילו את דרכם דרך פרסום סרטונים וקליפים, נראה שהפקת וידאו קליפ ליוטיוב יכולה להיות מקפצה אמיתית לאמנים שפעם לא יכלו לעשות זאת. תראו לאן PSY או ג'סטין ביבר הגיעו…
תהליך הפקת קליפ מקצועי – איך לעשות את זה כמו שצריך?
הפקות וידאו מקצועיות מתחילות בתיאום ציפיות והבנה בסיסית של מטרת הקליפ והמסר אותו רוצים להעביר. אנו שולחים בריף קצר שבו מבינים על הרקע של האמן, אמנים דומים, על קהל היעד, התקציב המשוער ועל הדרישות הכלליות להפקת הסרטון.
השלב הבא הוא קבלת החומרים אותם תרצו לשלב בוידאו. לאחר בחינת החומרים והבריף, אנחנו מבצעים מחקר קטן על הנתונים שקיבלנו ומוציאים 3-4 רעיונות ראשוניים להפקת הקליפ.
ברגע שיש לנו קונספטים ראשוניים אנחנו מציגים אותם מול הלקוח ובוחרים ביחד את הקו המוביל. מפה והלאה הרעיון המוביל עובר לתסריטאי, שיוצר תסריט מלא ומהודק על כל סצנה בסיפור.
לאחר שיש לנו תסריט מלא, אנחנו מפרקים אותו מבחינה הפקתית, מבינים את המשמעות ומוציאים הצעת מחיר מפורטת. ההצעה כוללת את מספר אנשי המקצוע הרלוונטיים (צלמים, תאורנים, איפור, ארט וכד'),מספר הלוקיישנים, הציוד, משמרות העריכה ועוד (והכל בהתאמה לתקציב שהגדרנו מראש בבריף).
אחרי שיש לנו הצעה מפורטת ואישור לקוח יוצאים לצילומים, מעבירים את החומרים לצוות העריכה והולכים לשתות משהו אחרי יום צילומים ארוך 😊 בשלב האחרון צוות העורכים שלנו עורך את הסרטון בהתאמה לתסריט, משלב את קבצי האודיו, ההנפשות, הכיתובים, הכתוביות ומוציא את הקליפ לאוויר העולם.
כמובן שלא כל הפקה של וידאו-קליפ מצריכה את כל התהליך הנ"ל. הכל תלוי בדרישות הלקוח ובתקציב המיועד להפקת הסרטון.
צילום וידאו קליפ שהפקנו באוקראינה
כדי להמחיש מהו וידאו קליפ שכן עבר את כל התהליך שלעיל, תוכלו להתרשם מוידאו קליפ שהפקנו באוקראינה (אנחנו עובדים בכל העולם אבל באוקראינה יכולים להציע יותר באותו התקציב) – "מנחה" של ר' "מענדל ראטה" – אחד הקליפים הכי מושקעים שהופקו בציבור החסידי. ההפקה הייתה בלוקיישן מדהים ביער באוקראינה. יצרנו שחזור של החיים בקהילה היהודית לפני 200 שנים והעברנו את הסיפור מאחורי המילים. הקליפ זכה לחשיפה עצומה במגזר החסידי וגרף למעלה מחצי מיליון צפיות ברשתות השונות:
מוזמנים לצפות ב"מאחורי הקלעים" להפקת הוידאו קליפ של "מנחה":
מאחורי הקלעים חלק ראשון:
מאחורי הקלעים חלק שני:
טיפים להפקות וידאו קליפ
זה לא בהכרח התקציב, זה הסיפור
כבר אמרנו שלא כל הפקה של וידאו-קליפ מצריכה את כל התהליך שרשמנו לעיל, הרבה פעמים גם הפקה פשוטה יותר יכולה לעשות את העבודה. לפעמים כשהתקציב יחסית דל, ניתן לחשוב על המון פתרונות יצירתיים אך הכל כמובן תלוי בתכנון מראש של התקציב. מוזמנים לצפות בוידאו קליפ בתקציב מינימלי יחסית שהפקנו ל"קול המשפחה":
הגדרת מטרה
מתחילת התפתחות הוידאו קליפ בשנות ה-80 ועד היום, המטרה העיקרית הייתה לקדם מכירות של אלבומים. הקליפים היו ייחודיים ומעניינים ממש כמו יצירת אמנות. עם זאת, הם לא בהכרח היו מתאימים לרשת ולא נבנו בהתאמה למגמות באינטרנט. וידאו קליפ הוא אמנם יצירת אמנות ולא חייב לעמוד בשום כלל, אבל אם תקחו כמה טיפים מעולמות השיווק באינטרנט תוכלו להצליח יותר.
היום בעידן היוטיוב והרשתות החברתיות, המטרות של האמנים קצת השתנו. הרבה מהם שמים דגש על איך ליצור כמה שיותר צפיות והמטרות הרבה פעמים הם הופעות ופרסום ולא בהכרח מכירת אלבומים. כדי להצליח להגיע למטרות של האמן, ראשית חשוב להגדיר מטרות. אם נגדיר מטרות נוכל להגדיל את סיכויי ההצלחה של האמן. למשל, אם נרצה לקבל כמה שיותר צפיות, נוכל לחשוב על התחלה ייחודית וחריגה. אם נרצה להגדיל את כמות ההזמנות להופעות – נוכל להוסיף הנעה לפעולה בסיום הסרטון (טלפון להזמנות או אתר בית למשל) וכד'.
ניתן לראות גם שרוב הקליפים היו משדרים סיפורים שלמים כמו סיפור אהבה מהתיכון או משלבים רעיון יצירתי ומעניין כמו כמובן ריקוד ה"גאנגם סטייל" שכבש את הרשת ומיליארדי צופים ברחבי העולם!
תכנון מראש
לא רק התקציב חשוב לתכנון מראש. גם כל הפרטים הקטנים ואפילו הכי קטנים. כל יום צילומים כרוך בד"כ בעלויות גבוהות. בכל יום צילומים מעורבים בעלי מקצוע שעולים כסף ויום צילומים נוסף לא מתוכנן יכול להפיל את הפרוייקט. לפיכך, חשוב מאוד לתכן מראש כל חלק בהפקה וביום הצילומים. חולצה קטנה על הזמר הראשי יכולה לעכב סט שלם ולעלות פי 10 מעלות החולצה. מזון שלא הגיע בזמן לסט יכול לעכב יום צילומים ועוד הרבה דוגמאות שכאלו. לכן יש חשיבות גדולה לתכנון ולזמנים כדי לעמוד בתקציב וכדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר לוידאו-קליפ שלכם.
להבין את השיר
וידאו קליפ זה וידאו ארט במקור שלו. מה שאומר שהבמאי הוא לא האמן היחיד על הסט – הדגש על האמן המוסיקלי. לפיכך יש להתאים את שני האמנים וליצור שפה משותפת ביניהם. אחד צריך להבין את השני כדי ליצור התאמה מקסימלית בין סאונד ותמונה. האם צריך לתת דגש על הויז'ואל (התמונה עצמה) או על המוסיקה עצמה? הבמאי צריך להבין את השיר, להבין את האמן המוסיקלי ולעורר את הרגש והאנרגיה הכי מתאימה לאותו סגנון מוסיקלי ולקהל המעריצים.
בחירת לוקיישן לצילום קליפ
בחירת הלוקיישן גם כן יכולה להשפיע על עלות ההפקה ועל הצלחתו של הסרטון. ניתן לצלם את הקליפ בכל מקום ובכל זמן, הכל תלוי בסיפור והמסר שהקליפ צריך להעביר. ככל שיש לנו יותר לוקיישנים לצלם בהם, סביר להניח שעלות ההפקה תהיה גבוהה יותר. לכן לפעמים מומלץ להתמקד במספר מצומצם של לוקיישנים קרובים כדי להוזיל את עלות ההפקה.
לא בטוחים מהו הלוקיישן המתאים ביותר עבורכם? אל דאגה, אנחנו כאן אתכם כדי לייעץ ולהוביל אתכם להפקת הוידאו-קליפ האולטימטיבי עבורכם. מוזמנים לצפות בדוגמאות של לוקיישנים לצילומים שצילמנו בהם במהלך השנים.
יוטיוב פייסבוק אינסטגרם?
האם ידעתם שיוטיוב הוא האתר השני בעולם בעל הצפיות הרבות ביותר ברחבי הרשת?
האם ידעתם שאם תעלו את הסרטון ליוטיוב ותשתפו אותו בפייסבוק, תהיה לו תפוצה נמוכה יותר מאשר אם יפורסם ישירות מהפייסבוק? אז הרבה פעמים חברות ואמנים שואלים את עצמם היכן כדאי לפרסם את הוידאו שלי? ואנחנו עונים. בכל מקום. חשוב וכדאי לפרסם את הסרטון בכל האמצעים העומדים לרשותכם. לכן כדאי לחשוב מראש גם על גודל התמונה. האם נרצה גם ליצור סרטון מרובע ביחס של 1:1 לרשתות? במידה וכן חשוב לקחת את זה בחשבון לפני יציאה לצילומים.
(לסקרנים מבינכם, גוגל הוא האתר הראשון בעולם בעל הצפיות הגבוהות ביותר..)
צילום וידאו קליפ למוזיקאים
הזכרנו כבר את ג'סטין ביבר?
אז כמוהו יש עוד רבים וטובים. כולם הופכים להיות ויראלים וכך מושכים עוד ועוד צפיות ושיתופים.
אך כמו שג'סטין התחיל עם קליפים וסרטונים קטנים וחובבניים ומשם לקליפים נוצצים וגדולים- כך גם אתם יכולים להגיע לרמה הזו עם הפקת וידאו קליפ מקצועי, כמו של המוזיקאים והאמנים הגדולים ביותר.
חושבים על הפקת וידאו קליפ ייחודי ומקצועי?
אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר, לחשוב ביחד על תוכן איכותי שיתאים לקהל שלכם וליצור ביחד וידאו אמנותי שייצג אתכם בצורה הטובה ביותר ויגדיל את החשיפה שלכם.